Zpráva ze závodu v Maďarsku

            

                Poslední víkend v květnu byl ve znamení ME v Maďarsku. Do dějiště tohoto šampionátu, městečka Tokod, jsme přijeli ve čtvrtek ve 3 ráno. Dopoledne jsme se zabydleli a s klukuma jsme vyrazili na obhlídku rychlostek, které byly 2 a byly hned vedle sebe. Krostest byl namotaný na místní motokrosové trati, ze které se občas odbočilo, aby to nebyl jen motokros. Bylo na něm dost skoků a nechyběly ani překážky v podobě hromady kačírku, klád a na závěr gumy. Byl celkem pěkný a jezdil se okolo 4 minut. Endurotest byl už o něco členitější. Byl převážně jednokolejný a koleje už byly vyjeté od předešlých závodu. Nebyla na něm nouze o výjezdy, sjezdy kameny i kaňony. Jezdil se okolo 7 minut a tady už byly časové rozdíly mezi jezdci poněkud vyšší. Odpoledne jsem ještě vyzkoušel motorku na tréninkové trati a připravil ji na páteční přejímku. V pátek jsem motorku předal a ještě jednou jsem vyrazil na rychlostky abych si je pořádně zapamatoval. Večer pak za mnou přijela podpora z mototigeru (předseda Luboš a dokumentarista Kája). 

                 Poněvadž už jsem kdysi v Tokodu jel, zhruba jsem věděl, co můžu od tratě očekávat. A víceméně se moje očekávání naplnilo. Bylo minimálně přejezdů po silnici nebo cestách a skoro celá trať se jela v hustých lesích. Proplítačky mezi stromkama a keřema, spoustu sjezdů a výjezdů, kaňonky a jeden pěkný výjezd na celkem vysoko položenou skalku. Jelikož v těchto místech moc nepršelo, byla zem vyprahlá a neskutečně se prášilo, což dělalo problémy hlavně ve výjezdech, kde bylo potřeba se pořádně rozjet. Prachová stěna byla totiž tak silná, že nebylo vůbec vidět kam člověk jede a tím tu rychlost ztrácel až musel nakonec tlačit a to bralo hodně sil. Po prvním kole také ten největší výjezd museli pořadatelé vynechat. Mně se jelo vcelku dobře, neměl jsem žadné problémy s motorkou, ale na prvním krosu jsem upadnul a na druhém jsem si vyřadil před gumami, čímž jsem ztratil rychlost a uváznul jsem na nich. V sobotu z toho bylo 21. místo takže opět bez bodu. Chtělo to jet bez chyb a asi by to na nějaký ten bod dopadlo. Ale třída E2, kterou jedu, je hodně rychlá a být v první desítce je celkem nemožné, jelikož jezdci z předních příček této třídy zasahují i do předních příček absolutního hodnocení. Ovšem i na boj o pravidelné body je potřeba malinko zrychlit.

                   V sobotu večer a přes noc vydatně pršelo a v neděli tak zmizel prach a místy to klouzalo. Závod jsem začal celkem slibně a jezdil jsem dobré časy. Ovšem při nájezdu do druhého kola začalo pršet a už nepřestalo. Do cíle druhého kola jsem měl pád a bolestivě jsem si narazil pravé zápěstí, ale pokračoval jsem dál.Ovšem podmínky na trati se stále zhoršovaly průjezdem každého jezdce. Osudná se mi však stala druhá časovka v posledním kole. Na uklouzané cestě jsem měl další větší pád, což mě dost rozhodilo, až jsem to nějak psychicky nezvládnul a začal jsem se na uklouzané trati s motorkou prát, což mi vzalo dost sil. Na endurotestu jsem dokonce ve výjezdu upadnul a motorku jsem ze zbytku sil zvedal snad 2 minuty (i s odpočinkemJ). V poslední časovce jsem se naštěstí trochu uklidnil a závod jsem alespoň dojel a skončil na 19. místě. S výkonem v posledním kole jsem však nebyl moc spokojen a doufám že příští závod už bude na body i výkon lepšíJ.

Tak takové bylo Maďarsko a teď mě čeká první týden v červenci úvodní podnik MČR a to endurosprint v Ostravě.

 

Mějte se hezky

carda

 

 

© t-design 2oo6