Zpráva ze
závodu v Maďarsku
Poslední víkend v květnu byl ve znamení ME v Maďarsku. Do dějiště tohoto
šampionátu, městečka Tokod, jsme přijeli ve čtvrtek ve 3 ráno. Dopoledne
jsme se zabydleli a s klukuma jsme vyrazili na obhlídku rychlostek,
které byly 2 a byly hned vedle sebe. Krostest byl namotaný na místní
motokrosové trati, ze které se občas odbočilo, aby to nebyl jen
motokros. Bylo na něm dost skoků a nechyběly ani překážky v podobě
hromady kačírku, klád a na závěr gumy. Byl celkem pěkný a jezdil se
okolo 4 minut. Endurotest byl už o něco členitější. Byl převážně
jednokolejný a koleje už byly vyjeté od předešlých závodu. Nebyla na něm
nouze o výjezdy, sjezdy kameny i kaňony. Jezdil se okolo 7 minut a tady
už byly časové rozdíly mezi jezdci poněkud vyšší. Odpoledne jsem ještě
vyzkoušel motorku na tréninkové trati a připravil ji na páteční
přejímku. V pátek jsem motorku předal a ještě jednou jsem vyrazil na
rychlostky abych si je pořádně zapamatoval. Večer pak za mnou přijela
podpora z mototigeru (předseda Luboš a dokumentarista Kája).
Poněvadž už jsem kdysi v Tokodu jel, zhruba jsem věděl, co můžu od tratě
očekávat. A víceméně se moje očekávání naplnilo. Bylo minimálně přejezdů
po silnici nebo cestách a skoro celá trať se jela v hustých lesích.
Proplítačky mezi stromkama a keřema, spoustu sjezdů a výjezdů, kaňonky a
jeden pěkný výjezd na celkem vysoko položenou skalku. Jelikož v těchto
místech moc nepršelo, byla zem vyprahlá a neskutečně se prášilo, což
dělalo problémy hlavně ve výjezdech, kde bylo potřeba se pořádně rozjet.
Prachová stěna byla totiž tak silná, že nebylo vůbec vidět kam člověk
jede a tím tu rychlost ztrácel až musel nakonec tlačit a to bralo hodně
sil. Po prvním kole také ten největší výjezd museli pořadatelé vynechat.
Mně se jelo vcelku dobře, neměl jsem žadné problémy s motorkou, ale na
prvním krosu jsem upadnul a na druhém jsem si vyřadil před gumami, čímž
jsem ztratil rychlost a uváznul jsem na nich. V sobotu z toho bylo 21.
místo takže opět bez bodu. Chtělo to jet bez chyb a asi by to na nějaký
ten bod dopadlo. Ale třída E2, kterou jedu, je hodně rychlá a být
v první desítce je celkem nemožné, jelikož jezdci z předních příček této
třídy zasahují i do předních příček absolutního hodnocení. Ovšem i na
boj o pravidelné body je potřeba malinko zrychlit.
V sobotu večer a přes noc vydatně pršelo a v neděli tak zmizel prach a
místy to klouzalo. Závod jsem začal celkem slibně a jezdil jsem dobré
časy. Ovšem při nájezdu do druhého kola začalo pršet a už nepřestalo. Do
cíle druhého kola jsem měl pád a bolestivě jsem si narazil pravé
zápěstí, ale pokračoval jsem dál.Ovšem podmínky na trati se stále
zhoršovaly průjezdem každého jezdce. Osudná se mi však stala druhá
časovka v posledním kole. Na uklouzané cestě jsem měl další větší pád,
což mě dost rozhodilo, až jsem to nějak psychicky nezvládnul a začal
jsem se na uklouzané trati s motorkou prát, což mi vzalo dost sil. Na
endurotestu jsem dokonce ve výjezdu upadnul a motorku jsem ze zbytku sil
zvedal snad 2 minuty (i s odpočinkemJ).
V poslední časovce jsem se naštěstí trochu uklidnil a závod jsem alespoň
dojel a skončil na 19. místě. S výkonem v posledním kole jsem však nebyl
moc spokojen a doufám že příští závod už bude na body i výkon lepšíJ.
Tak
takové bylo Maďarsko a teď mě čeká první týden v červenci úvodní podnik
MČR a to endurosprint v Ostravě.
Mějte
se hezky
carda
|