Zpráva ze
závodu ve Francii
Ahoj všem mototygrům a jejich příznivcům. Nová sezóna již běží a
tak je tu i první zprávička o tom, jak začala.
Zima byla celkem dlouhá i díky zranění, které jsem měl na konci minulé
sezóny a jak už bývá u mě zvykem, zimní příprava byla bez motorky. Tu
jsem si přivezl až v půlce března a okamžitě jsem začal najíždět
kilometry v terénu, abych se alespoň trochu rozjel po téměř 5-ti měsíční
pauze. Trénink probíhal převážně na naší trati, na motokrose v Bělé pod
Bezdězem (3. místo v licencích) a poslední trénink se konal za účasti
mototigeru v Trutnově. Tedy zhruba po 14-ti denním tréninku jsem
odjížděl na první závod ME ve Francii (hodně odvážnéJ)
Do Francie jsem odjížděl už v úterý odpoledne s týmem KTM SETTE CZ. Do
dějiště tohoto šampionátu, městečka Riom es Montages, jsme dorazili ve
středu v 10 dopoledne. Odpoledne jsme si prošli všechny 3 rychlostní
zkoušky. První krostest začal menší motokrosovou tratí, poté následovala
členitá louka se skalkami. Z této louky se najelo přes kamenou stěnu do
velmi náročného úseku(sjezd, výjezd, kameny, kořeny a skalky). Test
končil opět zatáčkami na louce. Druhý kros byl opět na dvou odkloněných
a členitých loukách s břidlicovým výjezdem. Nakonec jsme si nechali
extrémtest. Ten byl opravdu propracovaný a nejen já jsem na něho koukal
s otevřenou pusou. V krátkosti popíšu jak následovali překážky. 4
metrová stěna nahoru a dolů, kamenitá pěšinka, drobný výjezd, opět stěna
dolů a nahoru, šikmina s kameny a pařízky (zde se nechalo sjet pod ní
ale byly tam hned pod sjezdem klády), hromada kamení a pak už jen klády
různých velikostí poskládané na všemožné způsoby. Měli jsme tedy co
řešitJ.
Ve čtvrtek jsme znovu procházeli rychlostky a zkoušeli motorky. V pátek
probíhali přejímky a příprava na závody. Po celou tu dobu bylo
polojasno, foukal celkem silný a bylo chladno.
V sobotu ráno před startem závodu začalo pršet a s drobnými výjimkami
pršelo až do našeho odjezdu. Po oba dny se jely 2 kola a v každém kole
byly 3 časové kontroly. Celkem se za den jelo zhruba 7 hodin. Už od
začátku prvního kola bylo jasné, že to bude opravdu těžký závod. I počet
startujících byl celkem ohromující. S francouzským přeborem (nebo
mistrákem-nevím?) nás jelo skoro 400 jezdců. Všude přítomné, zablácené,
volné kameny a skalky, rozblácené výjezdy a drážky. To vše nám nedalo
ani chvilku odpočinku. Takže pro odpočinek zbývali už jen časovky, ale
tam jsme si najížděli max. 5 minut, když všechno dobře vycházelo. Extrém
test se v prvním kole neměřil a ve druhém kole se jel už ve zkrácené
podobě, protože celý byl už nesjízdný. Na krostestech dělaly problémy
hlavně skalnaté a kamenité úseky, kde malé zaváhaní nebo ucpání tratě
pomalejším jezdcem znamenalo i minutové ztráty. Mně hned v první časovce
spadnul řetěz a tak mě drobná oprava stála zhruba 4 minutky a jelikož
časy byly opravdu našponované, chytal jsem 2 minuty. Od půlky závodu mě
navíc začala zlobit motorka, která občas chcípla a nechtěla chytit a ve
druhém kole se dokonce zastavila skoro na 20 minut a tak jsem pěkně
promočený promrznul mezi polema.Chytal jsem tedy skoro půl hodiny a
chtěl jsem to zabalit,ale než jsem dojel do časovky tak jsem si to
rozmyslel a chtěl jsem to za každou cenu dojet. Avšak na konci
předposlední časovky mi prasknul řetěz a namotal se okolo řadičky a bylo
po nadějích. Skončil jsem 45 minut před cílem. Motorku jsem tedy dal za
pomocí mechaniků Pavla a lavora do kupy (za což jim děkuji) a na
poslední chvíli jsem ji předal. Při montování jsme ještě přišli na
proražené víko spojky, které jsme museli zalepit a ulomené vodítko,
které jsem stačil pouze zdrátovat.
V neděli byl déšť ještě silnější. Hned ráno jsem na trati vyměnil
ulomené vodítko a spěchal jsem dohnat ztrátu způsobenou touto opravou.
Jenže opět začala zlobit motorka a tak jsem znovu po první časovce
chytal 5 minut. Ale pokračoval jsem dál. Rychlostky jsem jel spíš na
objetí než že bych závodil, ale jel jsem a nechytal jsem. Bohužel
v první časovce druhého kola se úplně na stejném místě rozhodla motorka
opět stávkovat a nechala mě znovu cca 20 minut vymrznout. Jenomže
v neděli už bylo velké procento odpadnutých jezdců a tak už za mnou
skoro nikdo nejel a já jsem z toho všeho byl celkem dost psychicky
zdeptanej, ale i přesto jsem se rozhodnul závod dojet. Trať však byla
opravdu velmi náročná protože déšť neustával a já se prodíral sám
francouzskými lesy. Jenže nastal další problém. V jedné mezi jsem
upadnul na krátkou nohu a motorku jsem už nenastartoval. Startpáka i
startér se kousli. Kolem projelo ještě asi 5 jezdců a pak už nikdo.
Jenom já, déšť a motorka, která nešla ani nikam tlačit. Naštěstí přišlo
pár domorodců, kteří mě asi po hodině s motorkou pomohli na silnici a
dokonce dojeli do depa a našli kluky a ty pak pro mě dojeli dodávkou.
Moc pěknej zážitekJ.
Podtrženo sečteno tím, že jsem loni nejel žádný těžký závod a letos jsem
nebyl ani moc rozjetej, tak to byly úplně brutální závody, které dělaly
starosti i rozjetějším klukům a je škoda že mě tak trochu zklamala i
technika. Doufejme, že to bude na příštím ME v Maďarsku lepší.
No a ještě stručně k závadě na motorce. Pročistili jsme karburátor, nic
zvláštního jsme neobjevili tak doufám že už to zlobit nebude. A druhá
závada byla způsobena následovně: když mi prasknul v sobotu řetěz, dal
velkou ránu na řadičku a tím se ulomil v převodovce doraz na řazení,
který se pohyboval celou neděli v převodovce až se po pádu zaseknul a
znemožnil tak nastartování. Závada je odstraněna tak snad bude vše
v pořádku.
Ze stručné zprávičky se stal takřka román, ale zážitků bylo opravdu dostJ.
Takže se mějte všichni hezky a kdo může tak pořádně trénujteJ
Zdraví carda
|