Šumperk 12. -
13. 7 2008
Ahoj mototigříci a jejich příznivci i nepříznivci, kteří si čtete
naše stránkyJ.
Po závodě v Bělé u Jevíčka byla malinká pauza, kterou jsem vyplnil
drobným potrénováním a hlavně jsem si nechal u Zdeňka Hory poladit
sériový podvozek na mojí KTM. Už po prvním svezení jsem okamžitě
poznal rozdíl , který byl samozřejmě k lepšímu. A to podotýkám, že
nějaké ladění a testování není moje parketa. Motorka funguje úplně
skvěle a trefil to dokonce až tak, že další dolaďování nebylo
třeba. Za to, jak se to povedlo, mu patří velký dík a doufám, že
mi to pomůže v bojích o cenné vteřinky.
Hned první závod, kde jsem pérování naplno vyzkoušel, byl krajský
přebor motokrosu v Litomyšli. Přes noc vydatně pršelo a tak jsme
trénink odjeli na klouzávém blátíčku. To však nevadilo, protože
při absenci táty na těchto závodech (maloval obývák a jídelnuJ),
ho výborně, jako mechanika, zastoupil bratránek Martin. Do první
jízdy mi motorku perfektně očistil (hlavně řetěz chtěl pořád mazatJ)
a připravil. Jeli jsme dohromady s třídou 125 a 250 4T (tedy cca
35 závodníků). Po startu jsem se asi 3 kola pohyboval okolo 11,
když mi Srba, který odjížděl od kraje tratě skřížil cestu a já už
nedokázal zastavit a škrtnutím o jeho zadní kolo jsem se poroučel
k zemi. V tom přilítnul ještě Mňuk a přes moji motorku a mě, se
katapultoval mimo trať. Otřesenej a potlučnej jsem nasednul na
motorku a pokračoval dále. V půlce závodu jsem se opět poroučel
k zemi. Tentokrát však vlastní chybou a odnesl to pravý loket.
Znovu jsem pokračoval v závodě, ale cca 5 kol před cílem mi
přestávala jet motorka, až jsem radši zastavil a zděšeně jsem
zjistil, že na chladiči chybí zaslepená hadice a všechna voda byla
pryč. Motorku jsme tedy naložili, zafandili jsme ještě Petrovi
Machkovi, kterému se v první jízdě také nedařilo, poněvadž místo
po trati, jezdil mezi stromama v lese. Asi trénoval na enduroJ
(zdravím do TřebihoštěJ).
Druhý den jsme chladič zadělali dolili vodu a motorka fungovala,
což mi udělalo obrovskou radost.
Další víkend jsme totiž závodili na MČR Enduro v Šumperku. Do
dějiště jsme přijeli už ve čtvrtek večer. V pátek jsem tedy měl
dostatek času na projití rychlostních zkoušek a přípravu motorky.
Jak už jistě víte, nepohodli jsme se s manažerem týmu, za který
jsem 2 roky jel a víceméně jsme se ve zlém rozešli. O tom však
někdy jindy, protože vše ještě není dořešeno. Pojďme radši zpátky
k závodům. Rychlostky byly 2. Endurotest byl na odkloněné stráni a
většina zatáček byla kolem nohy přes mez a v pásu vysekaného
křovinatého porostu. Za sucha se jezdil cca 6 a půl minuty a za
mokra to bylo mnohem horšíJ.
Krostest byl ve starém řečišti s písčitohlinitým podkladem a
kamínky. Byl takřka jednotvárný, protože se střídala stále levá
s pravou zatáčkou. Jezdil se přes 5 minut. Kolo mělo 3 časové
kontroly a svezení to bylo opravdu pěkné. Jelo se stále po lese a
to i dost mimo ztvrdlé cesty. Prostě klasická enduro trať, tak jak
to bylo dříve. Mohlo však být trochu svižněji načasováno, aby se
dalo jet trochu rychleji a nenajíždělo se tolik minut. Takhle to
spěje k tomu, že se za chvíli nebudeme závodit, ale jenom se
budeme projíždět přírodou. Mně se první den za podpory celé mé
rodiny, pana Bartoníčka a samozřejmě Káji, který celý zájezd
zorganizoval, jelo docela dobře. Vyvaroval jsem se větším chybám a
kupodivu jsem v každém kole zrychloval. Samozřejmě drobnější chyby
tam byly a mohlo to být lepší, ovšem soupeři větší chyby dělali a
jeli pomaleji a tak jediný, kdo mě ve třídě porazil byl Lukáš
Sedláček, který zvítězil o pouhých 5 vteřin. Konec závodního dne
ještě poznamenal neskutečně obrovský liják, kdy během 10-ti minut
tekly po trati proudy vody. Naštěstí mě to chytlo až v poslední
časovce, ovšem jak jsem spěchal, tak jsem měl v cíli najeto asi 20
minut a musel jsem stejně v dešti čekat na svůj čas. Zajímavé bylo
i přezouvání pneumatiky, poněvadž všude se udělaly velké kaluže a
tak jsem přezouval po kotníky ve vodě. Ale výsledek mě potěšil a
škoda jen, že jsem nebyl o těch pár vteřinek rychlejší.
Přes noc ještě pěkně zapršelo, ovšem druhý den ráno se obloha
začala vyjasňovat. Jenže testy byly po ránu uklouzané a jelikož
jsem startoval hned v první minutě, věděl jsem, že to nebude bůh
ví co. A taky nebylo. Nejprve jsem po trati upadnul na volných
kamenech, odřel jsem si levý loket a narazil žebra. Takže jsem do
první časovky přijel s krvavým loktem a s křivýma řidítkama. Vše
jsem dal dohromady a jako druhý jsem vyrazil do uklouzaného
endurotestu. Hned po prvních zatáčkách jsem zjistil, že to bude
špatný. Stopa majkla, který jel jako první, vedly úplně jinak než
moje, bohužel jeho byli asi správné. Na uklouzaných loukách toho
najezdil daleko víc a bylo to znát. Já jsem se s tím pral, snažil
jsem se protahovat drážky, ale tam kde nebyli, tak mi stále
ujíždělo přední kolo. Dokonce jsem musel i dvakrát zastavit a
srovnat si směr a v půlce testu se mi namotal do zadního kola
kolík a nekompromisně mě na krátkou nohu sundal z motorky. No
prostě to nevyšlo a víceméně po tomto testu bylo rozhodnuto. Od
svých sobotní soupeřů jsem dostal na tomto testu cca 40 vteřin a
to se jen tak na čtyřech rychlostkách stáhnout nedá. Zbylé tři
testy jsem ještě zabojoval a to hlavně na krostestu, kde se jelo
celou dobu v hlubokých drážkách. Ovšem stačilo to pouze na páté
místo.
Podtrženo sečteno, závod se celkem vydařil, z organizátorského
hlediska byl zvládnut na výbornou (hlavně super byly mobilní
sprchy s teplou vodou) a z jezdeckého hlediska by to samozřejmě
mohlo být lepší, ale i tak jsem byl spokojen. Průběžně jsem 4. ve
třídě, ale jsou tam minimální bodové odstupy jak na 3. tak na 5.
místo.
Tak se mějte hezky a
já odjíždím na dovču.
Zdraví carda |